Rozhovor s dodavatelem - Robert Čihák ze Showcars

30. 1. 2019

Jak jste začal? Dělal jste vždycky něco s autama?

Auta mě zajímala vždycky. Vystudoval jsem ČVUT, obor spalovací motory. Od nějakých 12 let jsem jezdil závody, nejprve na motorce a pak v autě. Mám skutečně výborný vztah obecně ke všemu s motorem. Začalo to tedy tím, že jsem si v roce 2010 řekl, že by bylo super přiblížit běžným lidem ten pocit, když se projedou v pořádným autě. Standardně se totiž vybírala kauce v řádu několika set tisíc plus vysoké nájemné… a to si moc lidí dovolit nemohlo a nemůže. Cíl byl jasný – umožnit normálním běžným lidem projet se třeba ve Ferrari, Lamborghini atp., splnit si sen a nenechat tam několik výplat.

 

Super! A jaké auto bylo první?

Jelikož jsem opravdový fanda, tak jsem měl vždycky doma nějaké sportovní auto a u něj začal i náš vozový park. Jedním z prvních aut bylo Ferrari, Lamborghini, Nissan GTR a Audi R8. K nim jsme si pořídili BMW M6 v úpravě hamann, taky krásný auto. Poté jsme do vozového parku zařadili i Ford Mustang GT z roku 1966. Chtěli jsme prostě oslovit všechny – jak mladší, tak starší. A myslím, že se nám to i povedlo. Máme tady neskutečně pestrou nabídku aut. Na naši republiku si myslím až nevídanou. Ne každý má rád Ferrari nebo Lamborghini.

V ČR je například obrovská komunita příznivců amerických aut a Mustang, to je asi takové to nejvíc co tady ty lidi bere. Takže my máme v nabídce toho nejsilnějšího, který je - Ford Mustang GT500 SHELBY Sama jste s ním jela, prostě nádherný svezení, 683 koní… prostě pohádka.

 

Když říkáte, že jste do nabídky zařadil i svoje auto, nebál jste se o něj? Jak je to vůbec s péčí o taková auta, která se půjčují?

Tak je jasné, že člověk se trochu bojí, přeci jen to jsou specifická auta a každý díl, každý komponent je na ně extrémně drahý. Jízdy děláme s instruktorem, který vždycky zákazníka proškolí a řekne mu, na co si dát pozor. Všichni instruktoři jsou pohodoví kluci, kteří mají už hodně najeto a vědí, jak se naše auta na silnici chovají. Vím, že to jsou profíci, takže se bojím o poznání míň.  Ono totiž každé to auto je specifické, jestli je to Shelbyna nebo Lambo, každé z nich se řídí jinak a jezdí jinak.

Jak si Lambo užil Petr Koukal se můžete podívat ve videu: 

Supersporty jsou oproti standardním vozům unikáty. Superb nebo Passat a jiné, jsou obdobně konstruovaný, takže jízda v nich je víceméně stejná. Superporty a jízda v nich je prostě umění. Mě osobně třeba hrozně baví, jak Lamborghini má motor uprostřed za zadníma sedačkama, Ferrari taky, naopak Mercedes má motor vepředu před řidičem a převodovku má vzadu. Mustang má zase převodovku i motor vepředu… takže se ta hmotnost soustředí na předek a díky tomu je Mustang při jízdě neklidný. Každé to auto je prostě jedinečné, a to mě na tom baví.

A jak je to s tou péčí? 

Autům obecně je potřeba se věnovat. Ono se to možná nezdá, ale když se těm autům nevěnuje patřičná péče a čas, tak to člověk může rovnou zavřít. Každý člověk je naučený jinak řídit, takže se ty auta poměrně hodně opotřebovávají.

Stává se, i že nám to lidi odřou. Proto taky nabízíme možnost zproštění spoluúčasti jako doplňkovou službu. Ty auta prostě jezdí rychle a jsou široký, takže se stává, že se člověk necítí, nebo se bojí. Tohle jim pomůže se uvolnit, nemít ten stres z toho, že jede drahým autem. Dá za to jenom pár stovek a je to

V nabídce už máte přes 15 aut, podle čeho si je vybíráte?

Vybíráme podle toho, co si myslíme, že by lidi mohlo zajímat a taky tak, aby to vždycky bylo co nejlepší z dané třídy. To znamená, je třeba základní Mustang, pak 300 a my jsme zvolili toho nejsilnějšího. Vždycky si zkrátka vybere trh. Pořád chci tu firmu hnát odpředu a pořád něco inovovat. Byl bych nerad, kdybychom usnuli na vavřínech. Dokud nás konkurence kopíruje, tak je to dobře. Podle toho poznám, že jdu správným směrem.

Když už jsme u té konkurence, v čem je podle vás Showcars unikátní?

Poskytujeme možnost, aby si klient vyzkoušel, jak se v autě jede opravdu rychle. Nikdo jiný kromě nás totiž nenabízí jízdu na letišti. To znamená sprint na nějaké rovince, která je u nás dlouhá 3 kilometry, takže je možné si jízdu vyzkoušet skutečně naplno.

Ono v padesátce si to prostě neužijete. McLaren třeba na letišti běžně jezdí se zákazníkama 300 kilometrů v hodině. Tam si vyzkoušíte nejenom tu akceleraci, ale i to brzdění, které je ze 300 prostě fantastický.

Asi takto:

 

To si u nás běžně nezkusíte...

No jasně. Můžete, ale není to úplně zákonná varianta. A taky ne úplně bezpečná. U nás je to zcela legální. Na to tady tu plochu máme, aby u nás klienti měli takovou možnost.

- Další věc je, že u nás je kamenný showroom, máme platební terminály, občerstvení, plazmy, parking. Člověk si tady může sednout, odpočinout si a občerstvit se.

- My také fungujeme stabilně od středy do neděle, takže nás tady prostě člověk najde. Tím vším jsou naše náklady samozřejmě úplně jinde, ale pořád držíme ceny nízko tak, jako konkurence.

- Další výhodou je skvělý rezervační systém – klienti Adropu se prostě můžou rovnou rezervovat do našeho kalendáře. Žádné dlouhosáhlé domluvy. Klienty pak průběžně informujeme, chodí mu e-maily s mapou, rezervací, pak připomenutí rezervace, aby na ní nezapomněli.

- Plus máme nonstop linku, když je potřeba, tak se nám člověk dovolá.

Ale nejezdí se jenom na letišti, že?

Zážitková jízda se skládá z jízdy v provozu, na dálnici a na letišti. A to proto, že potřebujeme zákazníka nejdříve vyškolit a hlavně potřebujeme, aby si klient osahal auto. To znamená, že než vyjedeme na letiště, kde pojede 300, tak je vyžadováno, aby si osahal, jak vůz akceleruje, jak brzdí, jak se chová, a hlavně jak se ovládá. Každý supersport je unikátní a má trochu jiné ovládání, a tudíž se i trochu jinak se řídí.Například Mustang je manuál, který má strašně krátký řazení. Takže prvních pár kilometrů slouží k tomu, aby si klient na vůz zvykl.V okolí Březiny máme krásné silnice a zatáčky. První zvýšení rychlosti klient pocítí už při najetí na dálnici, a třešničkou na dortu je sprint na letišti.

Procentuálně je to 50:50, půlka na silnici, půlka na letišti.

Jezdíte si s vašima supersportama ještě i ve volném čase?

Zpravidla ne. Jsou pro klienty. Ve chvílích, kdy nejezdíme, jsou auta v servisu (to je to pondělí, úterý). Zkrátka chceme, aby byly vždycky profesionálně připravené.

Takže s nima jezdíme fakt málo, spíš skoro vůbec.

A nemáte chuť se s nima projet, když je máte v garáži?

Když jezdíme za provozu firmy, tak jsme úplně vyježdění a už nějak člověk ani nechce. Často k nám třeba chodí děti jako klienti, nebo jiní, které vozíme my. Takže je svezeme, respektive instruktor. Teď jsme se zaměřili i na handicapované klienty, už jsme jich tady měli spoustu. Buď jsou na vozíčku, nebo mají třeba nějaké mentální postižení. Oni z toho dokážou mít obrovskou radost. To je úplně úžasný!

I pro normálního člověka je poměrně obtížné se do takového auta nasoukat, tak my jim vždycky pomůžeme do auta i z auta. Měli jsme i zrakově handicapovaného člověka a ten si neuvěřitelně užíval ten adrenalin, ten zvuk. Je krásné vidět, jak z těch lidí stříkají emoce, když od nás odcházejí. Vidíte, že jdou, usmívají se a jsou z toho úplně vyřízení.

Jaké je vaše vysněné auto?

Ty, co jsou v garáži. :-)

Já třeba poslední dobou moc rád jezdím Subaru. Je sice z roku 2003, ale má brzdy z Ferrari a úplně nový dvou a půl litrový motor z roku 2017, závodní podvozek a závodní řízení. Tohle Subaru je sice starší, ale stálo 2x více než to naše nové.

A co vaše koníčky, auta?

My žádný volný čas nemáme, já jsem tady třeba do 10 do 11 hodin do večera. A ve volném čase se věnuju autům. Není to jenom práce, je to i zábava, koníček a láska. Zážitkové jízdy jsou spojené s tím, že jsme všichni velcí fanoušci aut. Což doufám, že je z našeho přístupu i poznat.

Když teď v takovém autě jedete, máte ještě takovou tu husinu?

Jasně, vždycky! U některých mi dokonce stačí jen nastartovat, ale na letišti ji mám úplně vždycky! Jenom když vidíte tu rovnou dlouhou rovinku, to je jako road 66, prostě ideál.

Je zajímavé, že o autech často mluvíte v ženském rodě – Ta Porschka, ta Shelbyna

No… ono auto totiž je jak ženská. Akorát já vždycky říkám, že je jako ženská, ale jako andělská mrcha. Protože když se k ní chováte špatně, tak vás ztrestá… to tak je vždycky, nebo ne? 

Diskuze

Zatím zde nejsou žádné příspěvky